Selasa, 24 November 2009




Sekarang ni kerap pulang lewat dek terpaksa sesama membantu rakan sekerja memfail semula segala rekod dan fail sulit yang telah terbiar lama di dalam bilik fail itu. Penat juga walau sekejap hehe.

Aimy hari ni sembelit. Kesian sangat ku lihat, berjurai airmatanya gelisah, ditegangkannya kaki.. sambil cuba meneran. Sampai ke sudah tak berjaya.. hanya sedikit saja terkencet. Bila rasa, mula dia merengek. Bila penat cubaan tak berjaya, tertidur anakku itu. Alahai kesiannya Aimy. Teringat dulu, ketika alesha lebih kurang sebaya aimy..lagi kerap dia sembelit. Aimy ni agaknya sembelit kerana kami memberinya nestum semalam... huhu. Serba salah dibuatnya. Tak diberi makan, dia dah 7 bulan. Bila dia tak mahu nestum dan bubur.. kami cuba masukkan ke dalam botol takat sesudu dua sudu teh. Tapi begini pula jadinya.. Tetapi, benarnya ini dah kali ke 3 aimy kena sembelit. Aku dah leh agak gaya dia 'ngamok' bila tak sedap perut.

Kena banyakkan minum air ni. Tadi dah bagi sedikit madu dan air masak. Batuknya juga teruk, bila ditepuk fisio.. memang ada kahak yang keluar dari mulut. Alahai susah hati ibu tengok Aimy begini. Kita nak raya dek.. nanti Cik Haire dan Cik Ain datang raya sama kita. Janganlah sakit... huhu.

Hari ini seronok dapat MMS dari ayah. Seronok anak-anak tengok Atok, Opah dan Mak Tok di Mekah hehe... ada unta lagi!! HENSEMNYERRR atok!! kata Alesha dan Adani hahaha. Mana gambar Cek Amree..?? Cameraman... mana masuk gambar ye tak? haha...

Tadi sebelum mereka tidur, sempat sesama melihat ayahnya mengedit gambar haha. Seronok kerja editing ni.. Tapi 'complicated' sangat.. haha. Korang tengoklah gambar tu.. apa yang sama?? hahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular