Jumaat, 20 November 2009

Harus diteruskan pencarian Info dan Ilmu

Hari ini, kerja di pejabat aku selang-selikan dengan pencarian maklumat dan pengetahuan tentang Kinwanis dan segala penyakit yang melibatkan anak-anak kecil. Saja menambah pengetahuan dan 'bersedia' untuk apa saja kemungkinan. Sediakan mental dan emosi. Apa pun aku cuba untuk tidak risau pada benda yang belum pasti. Tapi tetap ia datang dan pergi. Apa nak buat, aku manusia biasa.. Kadang kuat, kadang tidak.

Sekarang banyak maklumat sedang kuusahakan cari untuk anak-anak dan suamiku juga. Sudah lama tidakku membeli majalah dan buku sementelah aku juga dah lama tak menyinggah di mana-mana kedai buku dan majalah. Sedangkan dulu, itu laa dah jadi rutin aku setiap minggu hehe. Kenapa mesti sesuatu yang baik mudah dilupakan, mudah dibiarkan...sedangkan yang tak elok tu, cepat saja nak mengikut hehehe.

Telah lama juga aku tak bersenam. Sibuk semedang aku ni. Bahaya tul kalau terus stop bersenam.. Dah laa obes kut ni...huhuhu...syedihhh.. Adani suka sebut ibu 'g****'... aku saja buat nangis dan merajuk bila dia cakap gitu. Sibuk kelam kabut dia pujuk.. dan cakap...nanti ibu kurus yaa... kekekkeke. Tasdi sakan dia ketawa, bergurau dengan ayahnya sementara nak tido. Aku nyampuk, lagi bertambah kuat ketawanya yg ala kuda semput tu hahaha..

Hari ni, terdengar semula batuk aimy...adusss susah hati aku.. Pepagi aku dah fikir, inhaler harus dikerapkan semula.. huhu.

Aku rasa, semakin hari...semakin aku ketinggalan cerita kengkawan. Tak sempat rasanya nak ikuti semua. Tapi kadang dah nekad nak review segala cerita di mana-mana yang sepatutnya. Tapi tetap tak jadi haha. Tambah bila rasa bersalah kain tak habis-habis dilipat hahahaha.

Aku saja tempek gambar tak berkenaan kat topik ini. Sebab aku dah malas nak tempek semula di topik yang sepatutnya aku tempek atau buatkan satu lagi topik dan posting hehe. Kira hutang haritu langsai kut... ke ada lagi hutang? Lupa dahh haha. Tapi sayangnya... lama benar dia upload...ada error kut. Upload sekali lagi dah jadi lain pilihan gambar. Tapi tetap tak DONE!Entah apa kena tak tau


Ok lah...dah masa aku untuk tidor...ngantuk dah ni... hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular