Sabtu, 21 November 2009

Mampukah ?


Bila tengok Nur Kasih, bila dihayati setiap bait skrip yang diluahkan pelakon-pelakonnya, teringat apa yang ku rasa semalam.

Kenapa aku yang terpilih lagi?? dari kecil hingga sekarang dah punya anak-anak...pelbagai dugaan dan pelbagai ujian mendatang kepadaku. Kenapa mesti aku? Kenapa aku juga yang perlu berfikir dan tabah menghadapi dugaan?? Kenapa tidak orang lain, atau adik beradik ku yang lain?

Ku pujuk hatiku.. Hanya satu sebab, Allah menyayangiku. Mahu aku sentiasa beringat dan menjadi insan mukmin yang tidak alpa dengan kemudahan, kesenangan, kelancaran serta NIKMAT yang diberikanNYA dalam hidup. Bila kita lupa padaNYA, pasti ada yang mengingatkan...Syukur Alhamdulillah. Setiap kejadian ada HikmahNYA.. Setiap dugaan hanya mengikut kemampuan setiap hambaNYA... yang pasti boleh ditangani mengikut kemampuan setiap hambaNYA. Dalam al Quran pun ada kata, dlm surah ankabut.

Apa pun aku kena sentiasa redha, tawakal, berdoa dan berikhtiar untuk hidup seterusnya.. Tanpa dugaan dan cubaan, hidup tiada indahnya...

Moga Allah melindungi diriku sekeluarga.. amennn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular