Sabtu, 7 November 2009

38.4C!

Itu macam petanda tak boleh keluar hospital jer... aduss laa...cian anak ibu. Doktor tak datang lawat lagi ni. Fisio dah buat.. Ceret dah 2 kali. Nak mandikan tido laks aimy lepas fisio. Cepatlah turun suhu dekk... Risau ibu, kalau boleh balik pun ibu risau, kalau tak boleh pun ibu risau.. yerlah dah dok demam lagi.. Camne ye??

Ni dah try bagi susu biasa... Saja nak tengok ok ke tak dia minum. Malas dah nak minta susu Free Lactose tu..

Cik abang tak sampai lagi.. Tadi pagi part time maid datang bersihkan rumah. Awal giler mereka datang kata cik abang, 7.15 pagi dah sampai!. Pastu cepat benar habiskan kerja.. Tak tahu laa cincai ke apa ke buat kerja. Sementara menunggu mereka dijemput driver Minah Maids, cik abg minta tolong mereka melipat kain ...hahahaha. Bijak-bijak.. Selama ni aku segan pula nak minta mereka melipat kain. Cuma aku cek segala kerja mereka dan suruh buat mana yang tidak mereka buat dan tak sempurna buat. Bagus juga cik abg suruh melipat, kurang beban aku bila keluar hospital nanti. Kerja yang paling aku malas nak buat hehe.

Petang ni, jam 2.30 Alesha ada persembahan di Majlis Penyampai Sijil Tadika Al Husni Pinggiran USJ. Katanya dia masuk lakonan. Haa tak pernah tengok dia berlakon. Tahun lepas masa dekat Krista dia menyanyi jer. Cik abang suh aku yang pergi, sementelah masa hari sukan tempohari aku tak dapat pergi dek menjaga Aimy di rumah. Kamera macam tak berapa ok tu...takpelah try jer bawak. Ganti bateri segala. Tengok macam mana nanti. Kalau tak harap handphone jer laa.. huhu..

Hari redup jer.. musim hujan ni. Musim begini yang membuatkan orang asthma kesakitan biasanya.. hmmm.

Dari bilik hospital ini, boleh kulihat Shah Alam Mall dan Plaza Massalam. Tengok sahaja Plaza Massalam terus teringat kes orang yang jatuh dari tingkap tu..sape tu yg ada kaitan politik tu?? Lupa lak nama chinese tu hehe. Tapi pandangan tepi Shah Alam Mall ni kadang menggugat jiwa gak.. mana taknya signboard yang besar terpampang semuanya menggugat nafsu... KFC, PIZZA HUT, HABIB JEWELS, FLOOR DEPOT...wakakakaka. Apa laa aku merepek hahaha. Macam nak makan KFC jer hari ini haha. Tapi tangan kaki dah gatal dek eczema ni huhu.

Aikk...dah bergolek terjaga, tido balik Aimy.. bestnya tengok dia tido.. cam nak tido sama hehe. Tadi pagi sempat aku buang air besar sementara dia tido. Tapi macam tahu jer orang tak ada kat dia, keluar jer toilet..tengok dah celik matanya..renung jer ibunya ni haha. Aku risau bukan apa...dia kan suka bergolek dan dah pandai menyusur ke depan..takut jatuh katil laa. Budak bilik sebelah benjol hijau dahinya dek terjatuh katil masa maknya membuat susu..huhu. Dah laa pagi-pagi tadi Aimy sakan bergolek. Baru rasa segar nak bergolek kut heh. Tapi demam panas, segar ke?

Apalah siaran tv pepagi ni boring giler..sampai aku pun jadi boring mengantuk. Tu yang buka notebook. Tapi mengantuk juga hahaha

Ok lah minggir dulu, kembali kemudian ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular