Khamis, 5 November 2009

Dingin...

"Dinginnya di malam ini... hatiku sepi.." ingat tak lagu kumpulan MAY??.. Sape minat rock kapak tau ler...hehe.

Sekarang bilik 3 katil tinggal 2 jer penghuni...iaitu aku dan aimy...hehe. Sunyi giler.. Dah laa hujan lebat di luar..dinginnnnn jerr suasana..

Aimy dah minum 3 botol susu Similac LF instant tu.. suka laks dia. Aku perasan aimy ni suka rasa yang pelik..haha. Setengah budak tak suka susu yang rasa ubat, dia laks sukaaa sangat..! Pasti licin diminum ...haha. Tapi kalau takde ubat...2 kali ulang nak menghabiskannya..Nasib laa belum basi.. masih suam.. Similac LF ni, nurse pun kata selalunya budak tak suka sebab tak sedap.. Tapi aimy sakan nyonyot haha.. Lapar kut dia dah asyik ceret beret.. Tambah bila batuk kuat.. cian aimy.

Tadi borak ngan kawan lama kat FB.. dia syorkan bawa aimy ke doktor lain.. tanya pandangan pakar lain berkenaan sakit aimy.. Hmm nanti dulu kut, settle satu-satu hal dulu...yang mana major. KAlau tak kesian aimy laa.. ke hulu hilir dibawa, penat dia. Mudah kena virus pun ya.. dah laa dia terlalu sensitif. Jadi takpelah..pelan-pelan kayuh, mana yg patut didahulukan...kita dahulukan..insyaAllah diberkatiNYA.

Speanjang hari ni aku jadi kemaruk makan. Ya Allah takut aku, tapi dalam takut..layan juga nafsu tu!! Tu yang aku malas sediakan barang makanan di mana-mana simpanan aku. Bior takde dan tak nampak. Kang tak pasal aku nak hadap selagi mahu.. Ni tadi, dok rehat-rehat sementara cik abg dan anak-anak main games kat notebook, aku pi bantai roti gardenia 3 keping diletak madu Naquia...hahahaha..

Madu Naqia..haa ni pemberian boss ku untuk aimy. Jadikan ubat utk segal apenyakit aimy... Aku terima pemberian orang..insyaAllah aku dah cuba.. Cuma bila banyak lagi aku tengok tu... mendatangkan keinginan nak makan..hahahaha. Apa nak jadi ni...kang mau naik 2-3 kg pula..hahaha

Bab tanggungjawab dan peranan suami isteri...sesuatu yg patut diperbincangkan dan ada penerangan serta penjelasan yang sewajarnya agar tidak lagi kita terkeliru antara yang dituntut agama dan yang sibuk disuruh amalkan dek tok nenek moyang... Macam nak cari segala penerangan dan ilmu berkaitan..agar dapat dikongi bersama kawan-kawan dan adik beradik...insyaAllah

BAnyak tarikh pula yang aku terfikir hari ini.. tentang 6 Dec, tentang 7 November, tentang 8 nov, tentang 9 nov... macam2..huhu

Hari ni dapat SMS dari ibunda tercinta pula...
Dia menyampaikan khabar di sana...Mak ada sedikit selsema. Sana panas dan berhabuk..Orang pula makin ramai..Tadi mereka ziarah Jabal Rahmah dan tempat2 lain..Dan dia sentiasa doakan semua... aminn

oklah..dah buntu dek mengantuk... makan banyak kut haha..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular