Ahad, 15 November 2009

Dah lama aku tak meluahkan rasa, cerita dan khabar berita. Entah kenapa aku tak pasti. Mungkin kerana masa, mungkin kesungguhan tiada, atau mungkin minggu yang begitu letih buatku. Cepat saja nak ku lelapkan mata ...

Minggu ni permulaan harinya, agak hambar. Ku diam seribu bahasa di pejabat. Biarlah, aku buat kerjaku dengan khusyuk. Internet pun tak masuk.. Tapi semakin hujung minggu menjelang.. aku dah semakin ok.. suasana pun dah kendur sagalanya. Biarlah apa yang telah berlaku, aku rasa dia pun tahu dia terlanjur bahasa. Malah aku simpati pula bila ada yang melaporkan perihal suaranya pada atasan...alahai. Tidak tahu aku nak menyatakan apa-apa.

Di pejabat, semua suspen pabila kes H1N1 bermula pada seorang staff perempuan yang mengandung 34 minggu... Alahai kesiannya.... Tapi kena mula berjaga nampaknya. Patutnya mereka periksa suhu semua staff melalui semua pintu masuk. Ini tidak, mereka hanya periksa suhu di tingkat yang terlibat sahaja.. Tapi mask dan sanitizer diberi di stiap division tak salah.

Anakku Aimy Sufia alhamdulillah tiada deman, tiada batuk... yang tinggal cuma sedikit selsema dan ceret. Hal ceret ni betul merisaukan aku. Hari ni saja dah berkali-kali kami mengganti daiper aimy. Merah dah huhu. Sampai dia tak boleh tidur bila asyik berak. Tak banyak setiap kali.. tapi agak kerap. Adakah kerana susu berasas soya yg diminumnya? Kerana 2-3 hari lepas macam dah ok..hmmm

Sebenarnya aku terasa nak berjalan, keluar rumah dan berjalan bersama anak-anak. Tapi apakan daya, perkara sebegitu tak mungkin dapat dilakukan di waktu aimy baru nak sihat. Nasiblah kakiku pun sakit.. aduss menyiksa sungguh. MAcam orang cacat berjalan.. prolapse disc ke aku? Masa aimy warded tempohari, ada saudari tu terkena prolapse disc. Apa yg dia cerita, macam apa yg berlaku dan ku rasa.. Alahai risaunya.. Tapi ni memang aku seksa nak bergerak... Kaki kanan begitu sakit dan sengal terutama dari punggung/pinggang ke betis..paling teruk di paha. Kirinya pula di antara atas lutut hingga ke bawah lutut. MAcam mana tu?? Dah dua-dua kaki sakit..?? Dah laa belikat dan pinggang rasa nak patah.. aduhai...hmmm

Jumaat lepas berjaya aku simpan duit raya dan duit orang sedeqah kat anak-anak yang ku kumpul sejak tahun lepas lagi...haha.. Asyik bertangguh menyimpan, itu laa jadinya..hehe. Tapi dek aku sayang nak keluarkan duit ASB ku untuk urusan maid yg bakal ku ambil, kerana dividen dan bonus ASB bakal dikira sebulan sahaja lagi. Aku terpaksa pinjam duit Aimy dahulu. Tapi tak banyak mana.. 1/3 sahaja dari kos yang diperlukan. Semasa nak membuka akaun ASDnya... aku terpaksa pula tambah duit bila duit lebihan dari yang tak ku guna itu tak cukup hehe. Apa laa...amik sana, tambah sini hahaha.. Tak kisah laa...asal memudahkan.

Bila aku ternampak buku akaun TING kat kaunter Pejabat Pos.. terfikir pula aku.. Patutnya duit budak-budak ni pun ada dlm akaun remaja Ting tu. Tapi rasanya akaun TING bermula 12 tahun kut... hehe.

Minggu ini aku benarnya sibuk menguruskan dokumen dan penghantaran duit kepasa ex-maid kak Salina Saidun untuk mereka menolongku mendapatkan maid. Sungguh baik hati Kak Ina hendak menolong aku.. tak terbalas rasanya.. Semoga Allah panjangkan umur dan menambah lagi rezeki kak ina.. aminn. Paling aku segan, kak ina sibuk nak juga-juga isikan borang yang diperlukan oleh Imigresen utk diriku. Wah kak ina ni boleh jadi agent yang cekap, penuh informasi dan disenangi..! Cayalah kak.. nanti try laa biz kak haha. Tapi kak ina tetap kata dia hanya menolong kawan-kawan... Terima kasihhhh kak ina.. ;)

(Proses pengambilan pembantu rumah warga asing akan ku post lain kali hehe)

Jumaat lepas, ketika sampai di susur Persimpangan Hicom.. di depanku ada sebiji kereta putih.. Suka aku melihatnya.. haha. Ntah kenapa sungguh esklusif gayanya.. LOTUS M'sia yang tertulis di belakang kereta hehe. Nantilah bila-bila ku upload gambar, sekali dgn gambar lain yang ku tak sempat upload sebelum ini..insyaAllah

Tapi paling tak sedap mata memandang, pabila satu kereta Hilux di depan ku ketika aku bergerak perlahan untuk u-turn di Persiaran Kewajipan.. Tetiba ku terlihat sesuatu dibuang dari tingkap kereta tersebut. Bagai tiada perasaan dan tiada apa yang difikirnya ketika membuang.. kerana disambung pula dengan aktiviti yang juga menCEMAR!!.. Kotak apa? Kotak rokok... yang sah menunjukkan gambar penyakit ngeri di kotak tersebut.. Dah laa mencemar udara dengan merokok, dicemar pula persekitaran dgn sampah sarapnya... Sungguh tidak berakal dan peka..!!

Mata dah nak terlelap...ku berundur diri.. di lain masa aku masukkan gambar berkaitan ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular