Jumaat, 25 Disember 2009

again.. SYUKUR ALHAMDULILLAH...!!

Pagi tadi dalam jam 10++ gitu, kak ina call.. dia cakap "Ada good news tika!" hehe. Alhamdulillah memang good news.. Tak perlu aku risau dah bab hal yg satu ni. Maid aku katanya akan bertolak esok naik trapel ke Jeti Tanjung Balai, Medan. Biasanya trapel tersebut mengambil mereka di Kg Dendang... dan akan bermalam di mana-mana sebelum naik feri di Tg Balai. Ia merupakan 1 pakej laa, kenderaan trapel dan feri. Dijangka akan bertolak pagi Sabtu dan sampai petangnya dalam jam 4 ptg insyaAllah. Syukur alhamdulillah urusan maidku ini dipercepatkan dan dimudahkan ALLAH SWT... syukurr sangat.

Apa pun harapnya, maid itu mudah berkomunikasi, rajin bekerja, penyayang dengan anak-anak, dan menyenangkan sesama kami semua. Semoga Allah makbulkan juga hasrat ini.. kerasa kerisauan ku pada anak kecilku lebih dari segalanya. Kemudian aku risau juga dengan anak sulungku yang agak aktif dan panjang akal... Takut ada yang tak tahan dengan dirinya.. hmmm... Ayahku membalas sms ku dengan menasihati hal Alesha ni.. hmm nampaknya bukan aku saja risaukan Alesha.. Harap anak ibu, Alesha Sufia semakin behave, berakhlak mulia dan tahu membawa diri selain dari bijak pandai dan sihat walafiat.. Begitu juga dengan Adani dan Aimy... aminnn

Ni esok, tak sabar nak keluar cari zip dan kain tudung uniform alesha yang dah rosak dan hilang. Esok juga nak survey katil, almari utk maid dan aimy. Esok juga nak kemas bilik bawah untuk maid. Harapnya semua berjalan lancar.

Sebelum tengahari, abang posmen lalu dan menyerahkan aku sekeping surat. "haa ni mesti dapat RM15,000 ni ...haha. Aku cakap kat dia, kalau betul...saya belanja abang hahhaha. Ku lihat surat bersampulkan LHDN.. nampak dari tingkap sampul.. memang macam voucher cheque.. Kalau betul alhamdulillah.. Usai buka, kegembiraan tak terhingga aku... Syukurrrr Alhamdulillah... doa aku dimakbulkan Allah.. at least ada sedikit rezeki untuk ku topup mana yang berlubang untuk perbelanjaan yang begitu banyak di hujung tahun ini.. Dapat sket jer pun pulangan semula wang incometax aku... tapi tu pun dah cukup bersyukurrr...syukurrr...alhamdulillah.

Lagi satu nak cerita.. pagi tadi beriya Aimy angkat badan dan punggung.. tegak jer...sungguh asyik ku lihat. Sebelum ni ada dia angkat-angkat punggung.. Tapi beru 2-3 kali dia dah takmo buat...Pagi tadi pun 2-3 kali dia try buat.. Cuma belum bergerak jadi merangkak jer lagi, bergolejk ada laa..., hehehe.. HArap anak ibu, Aimy Sufia...dapat terus mengangkat punggung dan sebagainya agar terus cepat berdiri dan sebaginya... aminn

Hari ni baru nampak Aimy cergas sket.. Kalau tak cam kena bius tak habis mamai lagi hehe.

Alamak ibu dah ngantuk laa...huhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular