Khamis, 15 April 2010

7 kali warded pabila hampir 1 tahun

Sejak warded hari Isnin.. suhu Aimy alhamdulillah makin menurun. Isnin aku MC. Cik abg pun MC. Dia memang teruk gak demam. Aku pulak migrain dan macam nak demam juga. Dah masing-masing dapat MC. Selasa Cik abg yg jaga Aimy aku terpaksa kerja.

Tapi hari ni, suhu Aimy naik semula.. dah masuk ubat buntut jam 11 pagi tadi pun dok 38+ lagi.. Sepanjang pagi dia menangis tak berhenti. Aku bawa mandi pun masih menangis. Akhirnya bawa keluar bilik jalan-jalan sekitar tingkat 3 ni, baru dia diam. Tapi masuk bilik, nangis balik adoii. BAgi susu sakan dia nyonyot.. nak bagi makan biskut cam tak mau dia. Last buatkan susu, masuk sket biskut yang dah cair tu ke dalam susu. Dek dia nak susu lagi, lambat kami pergi fisio. Lepas fisio kul 12 dia tertidur..minum air jer pulak. Nak bagi nestum tengahari dia dah nak tidur jer pulak. Aku pun tertidur sama.. Dia terjaga kul 3.45.. terus aku bagi air lagi sebab fikir nak bawa fisio terus kul 4. Nak fisio kena puasa 2 jam. Tapi kesian dia nampak lapar. Jadi sebelum naik fisio, aku buat susu panas siap-siap..

Balik fisio dah suam2 susu.. laju sungguh aimy minum...lapar sangat2 laa tuh hehe. Pastu dah dia nak terlelap.. bagi air lagi. Tak lama kena neb laks.. dah jaga semula. Nangis-nangis sket cam lapar lagi. Terus buatkan nestum dia...bertambah 2 kali.. hahaha. Buncit perut. Lepas makan, bagi air...terus tidur terbongkang haha. Cik abg datang ngan anak2 dalam kul 5.45 petang, baru aimy jaga. Doktor pun datang.. dia risau suhu aimy naik semula. Last dia decide buat test darah lagi sekali dan swap test utk H1N1. Cik abg mandikan aimy sementara aku sediakan semua kelengkapan dan bajunya. Tak sempat pakai baju, doktor datang lagi. Dia nak buat swap test H1N1 kat aimy. Darah belum ambil lagi untuk test kali ke 2.

Tadi cik abg bawa aimy keluar bilik pas mandi. Katanya bilik yg opismate dia duduk tu dah tertampal NO VISITOR. Aduss berdebar aku. Dah laa opismate cik abg tu ngan anaknya masuk bilik aku semalam. Tapi opismate cik abg yg saja datang check up tu duduk pegang aimy, yang sakit dan warded bersama anak tu dia dok depan pintu jer.. Tadi masa balik fisio aku tgk dia berlegar di depan bilik dia.. Hairan gak aku.. sebab masa tu aku dah dengar dari sorang ibu yg sesama menunggu anaknya fisio tadi, bilik 304 dan 306 suspek H1N1. Tapi masa tadi aku lalu, takde lagi tempek NO VISITOR tu.. aduhai.. patut depa nasihat opismate cik abg jgn keluar.. sebab dah suspek dari awal kan.. Alahai.. Dah laa aimy ni kurang antibodi.. sensitif sangat pulak.. ya Allah janganlahh kena.. minta dijauhkan laa.. nauzubillah..

Esok aku kena gi opis gak.. tak boleh cuti lama sangat. Risau aku. Cik abg haritu plan cuti selasa jer untuk hal MATA aimy di HKL. Sekali bila bibik lari..semalam dia terpaksa sambung cuti. Alang-alang nak keja sehari jer, last dia direct cuti seminggu huhu. So malam ni Aimy sekali lagi ayahnya jaga. Kiranya setakat ni sama adil 2 malam sorang. Sok malam aku semula laa kut. Ibu mesti kena lebih kekkee.

Harapnya Aimy cepatlah sembuh. Dia dah boring lama sangat duduk hospital.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular