Rabu, 23 November 2011

Hari Ibu Bapa Berjumpa Guru

Itu terjemahan dari sesi yang aku dan keluarga hadir pagi semalam di tadika Adani. Bukan saja ibu bapa saja yang pergi..kakak dan adik juga ikut haha.

Sebenarnya ia adalah hari mengambil 'report card' di samping hari guru dan ibu bapa bersemuka berbincang hal anak. Ketika kami sampai, kebetulan Teacher Yus iaitu guru kelas adani juga sampai. Rupanya dah ada seorang yang menunggu. Lama juga menunggu kerana ibu pelajar tu banyak soalan pada teacher.

Tiba giliran kami. Teacher menunjukkan kad laporan, kertas-kertas 'final assessment' adani dan kad laporan bacaan. Kata teacher Yus, keputusan dah pecah rahsia ketika konsert tempohari. Dia menerangkan mengapa Adani dapat best student keseluruhan. Akedemik dia amat cemerlang.. Sahsiah diri, personaliti, kognitif, kreativiti segala juga cemerlang. Dia tak kacau orang tak pukul orang dan mudah bekerjasama. Jika diminta memberi idea tentang sesuatu benda dia boleh fikir dengan cara yang kreatif dan tersendiri. Wah senyum meleret Adani dipuji sebegitu oleh teachernya.

Teacher juga memberitahu dia berkawan rapat dengan Humairah. Itulah kawan main, kawan makan, kawan gurau dan ada ketika "don't want friend you" hahaha. Dia cool, tetapi humairah yang menangis. Bertuah adani ya pandai tak nak kawan orang hehe.

Adake sibik minta hadiah lagi masa nak ke nursery.. Sabor jer lah.

Alhamdulillah Allah murahkan rezeki belajar dengan bijak pada Adani.. Syukur Alhamdulillah.


Published with Blogger-droid v2.0.1

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular