Khamis, 3 November 2011

Comotnya..!!














Inilah wajah-wajah comot yang terkesan akibat campak/measles.. Cian budak tomei dah tomot hehe.. Aimy macam dedar sejak Khamis lepas. Jumaat minggu lepas, teacher Shyla kata badannya panas di sekolah. Sabtu masih demam tapi setakat dedar jer, tapi ruam halus mula kami perasan di tangannya. Kawasan lain kelihatan merah-merah di bawah kulit. Macam dah syak masa tu. Bawa ke klinik, kebetulan dia kembali selsema selasa minggu lepas.. Alang-alang suruh doctor cek semula. Klinik banyak tutup Sabtu, terpaksa ke Klinik Lourdess di Seksyen 15. Doktor pun kata macam nak naik measles.


Ahad, masa kami dalam auditrium konsert Adani baru perasan muka dia dah mula ada bintik-bintik merah. Aimy pun asyik meragam dalam auditirium tu. Memang susah jadinya nak khusyuk menonton persembahan kakaknya. Terpaksa gilir-gilir membawanya keluar. Balik dari situ, huhu badannya makin panas dan dia makin tak selesa. Aku lepak di rumah dengannya sementara cik abang bawa anak-anak ke Jinjang kerana ada hal di sana.


Maka minggu ini, ibu dan ayah yang cuma tinggal seciput cuti.. terpaksa bergilir cuti huhu. Serba salah jadinya. Serba salah dengan kerja pejabat yang tinggi menggunung. Serba salah dengan rakan sepejabat dan boss. Aimy walau demamnya tak tinggi suhu, tapi memang agak merengek walau aktifnya Tuhan saja yang tahu...hehe.


Hari ini nampak campak halusnya dah tidak keluar lagi dan mula berkurangan. Kami tak sempat menggunakan daun mambu yang diberi dan dicari oleh jiran sebelah (baik hati Intan.. terima kasihhhh banayak-banyak.. siap bagi bedak sejuk gak tuh! haha). Dia lasak sangat, sampai tak sempat aku nak menyediakan air yang dicampur daun tersebut.. haha. Nak dibedak pun tak sempat. Sepanjang dia kena kami cuma sapukan calamine lotion.. tu pun aku yang rajin sapukan.. ayahnya kadang-kadang. Sempat kami memotong rambutnya Isnin lepas kerana rimas melihat dia yang serabut dan comot. Tambahan pula asyik menarik rambut sampai tercabut bila mengamok.


Tapi aku masih risau dengan kesihatan Aimy. Hingusnya macam teruk sangat.. Dengan pekat dan kuning kehijauan.. asyik keluar dan keluar.. huhu.. Lama dah ni selesema.. seminggu lebih dah.. tak baik-baik. Ubat dah habis sebotol.. Demam dah tiada. Batuk masih sedikit-sedikit.. Tak tahu apa nak buat. Aku tetap berikan multivitamin dan Transfer Factor Advance di samping ubatan klinik.


Apa pun harap si kecil ni kembali comel dan segar hendaknya.. Moga Allah makbulkan doa ibu ..amin.. Cepat sihat ya dik!













2 ulasan:

  1. hehe comot pun comey...moga aimy cepat sembuh....

    BalasPadam
  2. alala cian die...

    tapi mata die ayu la kak...

    BalasPadam

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular