Khamis, 24 November 2011

Ciannnn... dia.

Seperti biasa kalau hari selasa Aimy ada kelas swimming sekolahnya bawakan. Kalau ada kelas swimming ni, balik jer dia merengek sedikit kepenatan dan nak cepat tidur. Memang cepat Aimy tidur. Jam 8.15-8.30 malam gitu. Tak.perlu aku penat berhempas pulas menidurkan dia. Tapi rasa kepala dan lehernya agak suam..macam demam. Terus kami berikan ubat demam dahulu.

Pagi masa kejut Aimy, terperasan dia terkencet hingga terkeluar sedikit ke cadar katil. Ingat memang nak membuang seperti biasa tapi tak lawas. Sekali sebaik aku dan anak-anak dah bersedia nak masuk kereta.. Aku cium bau uang tak menyenangkan pada Aimy. Laa Adik berak ke dik? Tak jadi aku fan Aimu masuk kereta. Kakak-kakaknya saja yang dah masuk.

Agak sedikit terkejut aku bila melihat najisnya cair melampau. Paling aku terkejut melihat kemaluannya begitu teruk jadi ruam..melata merah semerah-merahnya. Aduhaii..kesiannya anak ibu..Nape sampai teruk begini? Tapi dulu pun pernah terjadi begini, sampai merah melecet kemaluannya.. Merengek jer dia pedih dan sakit tuh!! Aku tak tau apa nak buat.. Sudahnya aku hantar ke sekolah dia juga. Tawakal jer la..sebab Aimy nampak cukup segar dan sihat pagi ni.

Tetapi, ketika aku memgambil Aimy di daycare nya lewat petang.. Teacher Shyla memegangnya secara menatang.. Katanya Aimy macam dah tak larat sebab asyik ceret beret dan terlalu cair najisnya. Begitu kerap dia menggantikan daiper dan seluar. Kawasan daipernya juga terlalu teruk, semakin merah dan bagai sekata dalam kulit kata teacher. Alahai ciannya anak ibu.. Tapi Aimy tetap nak borak dan tersenyum di dalam kereta.

Sebaik sampai rumah, ayahnya bawa Aimy keluar kereta.. Aduhai disembam mukanya di bahu ayahnya.. Tak larat la tuh. Ketika ditanggalkan seluar baju dan daiper, ada sedikit najis yang melekat pada daiper yang baru TEacher Shyla ganti sebelum diserahkan Aimy pada aku.

Usai Aimy mandi, lagi seriau aku tengok kemaluan dan tepinya semerah-merahnya yang pernah sekali aku lihat dulu! Ada pula yang menggelupas dan ada macam berbiji-biji yang pecah melecet..kesiannnyaaa Aimy.. Menangis dia aku lap perlahan-lahan kawasan kemaluannya. Ya Allah sakit sangat rasa bila tgk.

Selepas maghrib kami ke klinik. Doktor kata mungkin rashes itu berlaku disebabkan oleh ceret itu sendiri. Kulit dia tak tahan sesuatu yang bertoksid.. Doktor berikan ubat sapu, ubat air utk hentikan cerit dan kembung.. Kemudian serbuk orwn untuk buat air garam tu. Nangis dia bila disentuh kawasan itu untuk di sapu ubat. Sebaik disapu, terus tidur tanpa disuruh-suruh hehehe.

Harap anak ibu-Aimy cepat sembuh hendaknya.. Kita nak jalan dik Sabtu ni.. Jangan terusan sakit ya. Kesian adik nanti teruk menahan dalam perjalanan. Biarlah adik riang-ria ketika di bawa berjalan dan bercuti.. Aminnnn
Published with Blogger-droid v2.0.1

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular