Rabu, 3 Mac 2010

Nape Merah dik?

Sekarang kesibukan tak terhingga di ofis.. Kadang ada masa terluang 5-10minit pun, takde masa dah nak buka internet melampiaskan lelah dan stress.. Rasa boss ada jer merenung skrin aku dari belakang haha.. Lantaklah dia.. bukan kerja tak siap pun kan haha. Tapi takpelah, ada takde kat kelab sama jer kut.. Kehadiran tak penting haha. Bengang sket ngan boss siang tadi, dia sibuk nak ubah bidang yang aku baru dapat dan aku suka ...aduhai.. Hendak juga2 dia menambah bidang yg aku tak suka dan pernah aku minta pelepasan dulu.. PAdahal dah cakap tadi masa dia cakap dan tanya.. ahhhhh stress aku.. Memang aku bengang pada yang menyebut nama aku tu.. Tak boleh ke jangan menyibuk hal orang lain..!! Ko leh laa dok buat setu kerja jer.. tak multi tasking langsung, tu yang sempat keluar masuk hisap rokok.. huh..! Lepas geram sat hahahhaa

Ok back to normal...haha

Hmm hari ni pagi suhu aimy dalam 37.7C- 38+C ..Kemudian ok sket dlm 37.5-37.7C.. sampai aku balik. Tapi bila dia tetiba merengek sedikit, aku cek semula suhu...dah naik 38++C balik...Aduhai dek...kesiannya adik.. Pastu aku perasan banyak merah-merah di mukanya dan ada rashes merah-merah di badan terutama di leher, dada dan tepi telinga... KAt badan ada sikit jer.. kat tangan pun. Aduhai cuak aku, risau.. Takut sangat...sbb sekarang musim denggi.. Ku pantau jer.. Mungkin juga allergic.. Allergic dengan antibiotik baru mungkin. Sebab adik tak pernah dapat antibiotik merah pink gitu.. hmmm.. Tak sabar rasanya nak bawa jumpa doktor walau sepatutnya follow-up dia khamis ni.

Paling aku risau, bila dia tidur jer.. tak aktif.. Buka mata pun, cam termenung jer.. Kadang jer tersenyum bila diagah.. Adus dekkk jangan buat ibu risau... Takutnya... Ya Allah berilah kesihatan yang terbaik buat anakku Aimy.. Jauhkan laa dari sakitnya menjadi lebih mudarat.. Pulihkanlah kesihatan Aimy Sufia dengan segera... Sesungguhnya KAU maha Mengasihani ....aminn..

Tadi suruh cik abg beli barli. BArli kat rumah ni dah lama benar...sampai berbubuk haha. Ingat nak rebus dan bagi adik minum air barli.. Mana tau dapat pulihkan urine infection adik.. kita ikhtiar kan dik.. Air zam-zam yang ayah bagi pada Ustaz Mat jiran kita tu pun dah dapat mahgrib tadi. Boleh laa adik minum air zam-zam tu buat ubat.. Moga Allah makbulkan doa kita, berkati usaha kita, dan cepat pulihkan kesihatan adik ...Biar adik sihat selamanya.. aminnn

Semalam Dr Koshy telah sediakan surat untuk buat MCUG di Sunway Medical. Ibu nak kena bawa satu surat ke ofis untuk buat GL...dan satu lagi untuk pakar Radiologi di sana. Ibu berdoa dan berharap sangat, buah pinggang adik dan saluran dari bawah ke buah pinggang tiada infection dan sihat normal.. Biarlah urine infection yang Doktor kata tu cuma di bahagian bawah sahaja.. Kata doktor, ikutkan urine infection atau kencing kotor ini amat bahaya untuk kanak-kanak berumur 5 tahun ke bawah. Jadi ibu harap sangat itu semua tak berlaku.. Semoga yang baik-baik dan yang elok-elok jer ada pada adik.. Kesian adik menanggung dugaan demi dugaan.. Asyik makan ubat...Asyik diganggu dek nurse dan doktor.. asyik masuk keluar hospital.. dan asyik disentuh hikmahNYA. Moga Adik jadi yang terbaik selepas ini kan dik kan..

Bulan April ni adik kena pergi HKL lagi.. Kita akan bermalam di sana lagi untuk operation ke 2.. Risau gak ibu dik.. risau takut kesihatan adik tak mengizinkan waktu itu. Ni dah lebih sebulan adik asyik demam.. Apa pun harapnya sebelum sampai waktunya lagi adik dah sihat walafiat kan dik.. Duduk rumah batuk adik dah kurang sangat-sangat.. malah macam tiada langsung. Selsema pun begitu.. Tapi lain pula ceritanya.. asyik pula demam.. hmm tak tau nak buat macam mana lagi.. KAdang ibu pun buntu.. kadang rasa macam tak boleh dah nak berfikir apa yang perlu diikhtiar lagi..

Opah nak pergi Jakarta esok dik.. Seronok Opah jalan-jalan kan.. ! Adik cepatlah baik, bolehlah kita pergi jalan jauh-jauh.. Boleh kita tengok dan survey sekolah untuk adik.. Sebulan lebih saja lagi adik dah nak setahun.. Cepat sungguh masa berlalu.. Cepat dik kita merangkak dan duduk.. Tak apa adik lambat pun, asal adik boleh.. boleh mengejar orang lain walau tidak di tempat pertama.. Semangat juang kena kuat dik.. kita kena berjuang untuk adik.. Walau kita kurang sempurna.. kita kuat kan dik.. KIta boleh berjaya.. !!

Walau kadang ibu boleh terima kenyataan, tapi kadangkala.. ibu juga sedih untuk menerima kenyataan.. Syahdu bila merenung wajah adik. Tapi ibu tahu adik yang akan berikan ibu semangat untuk berjaya.. dan terus berjaya. Anak-anak ibu semua hebat!! bak kata ayah hahahaha.. JAdi adik kena sihat sekarang.. sihat dan kuat..!! hehe. Semoga perjalanan hidup kita diberkati Allah swt... aminn

Dah kul 2 laa.. nak tidoq laa.. hehe

1 ulasan:

  1. Salam Sis & semua pembaca blog ni,

    Saya ingin menjemput anda semua untuk participate dlm survey saya berkenaan dengan Blog Quality Evaluation. Anda juga berpeluang utk memenangi 4GB Kingston Data Traveler atau 250GB Maxtor External Hard Disk.

    Sila layari:
    http://emilayusof.com/2010/01/blog-survey/

    atau boleh terus ke:
    http://www.surveygizmo.com/s/187637/blog-evaluation

    TQVM
    -zu-

    BalasPadam

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular