Khamis, 4 Mac 2010

GERMAN MEASLES





Gi spital DEMC lagi sebelum maghrib tadi. Sah Aimy kena measles, GERMAN MEASLES. Sungguh pelik sampai doktor pun asyik ulang tengok dan ulang cek seluruh badan haha. DIa cek semula result darah pada hari Isnin.

Tapi memang ada conflict sikit apa yang keluar di muka badannya.. macam allergic juga ada. Tapi sebab benda tu keluar dari muka ke badan dan dah ada sikit2 ke kaki.. ia menunjukkan petanda measles.Dari atas ke bawah. Kalau allergic dia akan keluar serentak seluruh badan. TApi rashes dia memang ada yg macam allergic.... Paling kelakar bila doktor termenung..sambil senyum sumbing.. tapi bila dia tgk belakang aimy, dan kaki.. dia cam terdiam dan fikir lagi sambil gelak.. dia kata "Kau buat doktor bertambah uban dan botak laa Aimy hahahha...banyak complicated pada kau ni Aimy hahahhaa"

Measles (campak) tak berair.. dia patutnya keluar rashes. penuh 1 badan tapi berperingkat dari kepala ke kaki. Dia akan keluar dalam 3 hari. Tapi kalau chicken pox (pelentung)..yg ni berair dan berbiji bulat2...tak macam rashes. Aimy ni pulaks, dia punya merah2 cam tompok2 kecil bulat2.. ada gak rashes sket kat dada dan kaw daipers.. tempat lain semua ... Tompok merah cam kayap dan macam bintat kena gigit semut tu.. Tu yang pelik tu.. Memula De Koshy kata allergic.. Tapi bila dia tgk lagi dan lagi dan tanya start mana tumbuh.. pastu tgk belakang badan dan kaki.. dia kata.. so sorry.. bukan Allergic.. measles ni.. Ni dipanggil German Measles.. dia bulat2 merah

Terus doktor suruh stopkan antibiotik yg dapat isnin lepas. Kalau measles.. antibiotik tak perlu dan kalau ambil, perlu dihentikan. Memang pesakit akan sakit dan lemah sket bila diserang.. Memang pun.. aimy weak laa 2 hari ni.. tak aktif.. minum susu dan makan pun kurang..Nampak susut badan dia.. huhu.

Aduss nak tido laa.. dah ngantuk sangat.. Patutlah dah kul 2++ huhu..

Nite semua reader ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular