Ahad, 21 Februari 2010

ya a auwwww!!!

Entah kenapa terasa TERseronok pula bila orang puji kali ni.. Selalu tak makan puji aku ni.. buat dek jer.. hahaha. Tengahari jumaat lalu, ada yang kata aku nampak muda ...terkejut aku haha.. Sebab dah lama rasanya aku rasakan diri aku buruk, tak cantik, nampak tua dan sebagainya.. hmmm.

Jumaat tengahari ada tetamu berkunjung ke rumah. Asalnya atas perancangan Ayahku. Tapi itulah, bila orang tua yang bersusah payah membuat janji, kita terkesima.. kesihan ada, rasa bersalah ada, rasa segan dan malu usah cerita huhu..Jadi kena turutkan dengan ikhlas. Cuma paling segan dengan kawan-kawan yang telah ku berjanji nak makan sama-sama di Johnny's Summit. Tapi nasib kawan-kawan memahami.. Terima kasih semua. Tapi frust dan jeles gak aku bila RAMAI sungguh kali ni menjelma.. dan ada makan kek dari kawan yg pandai buat kek laks tu!! aduss rugiii...rugii.. hehehe.

Segalanya berjalan lancar, walau masa terlampau singkat untuk berjumpa dan berbicara dan bercerita detail.. Hanya serba sedikit apa yang teringat dan ditanya.. Anak-anak pula tidak biasa, kurang memberi kerjasama haha. MAsa tidur pulak tu.. dengan selamber Adani mengheret bantal dan botol susu ke depan tv untuk landing time haha. Alesha pula selamber brutal dia pakai baju berlapis-lapis...dengan stoking sekolahnya tak ditanggal huhu..sungguh kelam kabut ku rasa di depan tetamu.. MALU haha.

Apa pun harapnya boleh laa dapat sedikit input untuk pengisian bersama..

Tengahari Sabtu semalam, selepas zohor aku menghantar mak ke KL Sentral. Mak nak naik komuter ke Ipoh. (Nak jugak-jugak balik cepat!). Dah la aku dah lama benar tak ke Bangsar dan KL sentral terutamanya, yang ku bawa cuma Alesha dan Mak yang tidak dapat membantu andai aku tersilap haha. Dengan salah parking, parking di basement bangunan Plaza Sentral. Sepatutnya pergi ke Stesyen Sentral.. dengan cuaca begitu panas terik membuat cepat penat dan dahaga.. Terpaksa aku berpatah balik ke tempat parking, dan mak dengan Alesha tunggu di point terakhir kami berjalan. Nak cari parking kereta aku pun leh aku berpusing-pusing sesat ke apa tak tau laa hahahha. Dah laa sunyi, maklumlah hari Sabtu... bangunan pejabat sebegitu mana ada orang sangat. Pencuci jer yang ramai hehe. Keluar parking, mencari mak dan alesha pun ikut instinct jer haha.

Masuk pula dalam Stesyen Sentral, parkingnya ala berpusing.. aduss pening pala.. takut terlanggar dinding jer hahaha. Mula pergi ke kaunter tiket di tingkat 1.. Kemudian ketingkat 2 pula bila diberitahu untuk membeli tiket komuter ke Ipoh, perlu pergi ke Stesyen Antarabandar. Sampai di kaunter, ku tanyakan tiket untuk hari ini.. Masa tu jam dah 3.15pm. Tiket jam 3 ptg dah tentu habis.. Tiket jam 6 ptg pun habis dijual. Cuma ada 9.30mlm dan 9.45 malam. Ishh bahaya pula mak nak naik malam-malam. Tanya untuk esok masih ada.. Tapi mak pula tak mahu. Nanti susah adikku Ida nak hantar mak balik ke Manjung dari Ipoh sementelah dah hari Ahad.. Akhirnya mak kata dia nak naik bas jer. Ajak beli tiket di Pudu. Aku kata, baik try tengok tiket di Shah Alam. Dekat sedikit nak hantar ke stesyen bas. Mak setuju. Maka berpatah balik kami. Terus ke Sek 17 Shah Alam.

Alhamdulillah memang ada bas terus ke Manjung dan LUmut. Tapi hanya ada bas Transnasional sahaja.. Ada tiket jam 7 mlm, 9 pagi dan 2 petang sahaja. Mak pilih jam 9 pagi esok. Alhamdulillah lega dah dapat tiket. Terus balik rumah.

Haa nak cerita hehe... Dalam perjalanan ke Bangsar, mak ada cerita berkenaan hal kongsi-kongsi. Tapi biasalah mak, ceritanya kurang jelas.. aku tanya "Apa yang kongsi??" mak jawab "kongsi laa apa saja".. aku balas semula.. "yerlah kongsi apa bendanya? contoh?". Mak jawab.. "apa-apa jer laa di sana.." aku tanya lagi.. "kongsi apa?" sekali Alesha menjawab "KONGSI FAT CHAI la ibu!!" wakakkakakaka...gelak besar mak dan aku hahaha.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular