Selasa, 11 Oktober 2011

Yeah Mari ikut Aimy Bersukan!



















Aku tak pandai benarnya nak susun gambar dalam blog ni, ketika upload mesti yang dulu jadi ke bawah dan yang akhir jadi teratas... Jadi pandai-pandailah bila melihat perjalaan majlis kena mula dari gambar bawah ke atas dan yang di bawah pun sama ya.. hahaha.

Sesampai kami ke dalam Gymnasium yang amat besar.. yang juga merupakan indoor small stadium.. Aimy terus disarungkan baju rasmi sukan. Oleh kerana Aimy kecik.. redha jer lah dapat baju besar saiz kanak-kanak/dewasa ...hahahhaa.. So cute.. cam selimut dik! hahaha

Arakiannya Aimy memang tak suka dipaksa untul melakukan sesuatu pepagi hari. Speaker yang mengalunkan muzik dan suara MC kuat sampai sakit telinga pulak tu. Memang menangis jer dia bila tiada yang dikenali berdekatan. Nak pada Teacher Shyla jer dia. Nampak kami lagi laa dia nak kan haha.. Sumbat ganja dia (susu) pun kejap² menangis.

Dia akan tersenyum ketawa bila bersama kami sahaja haha. Lihat dalam gambar ya.

Tapi yang bagusnya, dalam acara merangkak melalui kotak tu, dia berjaya lakukan. Tidak seperti waktu latihan kata Mrs Sunny hahaha. "Masa training, tak pernah dia mahu masuk kotak tu". Padahal kat rumah, kotak dan bakul la yang menjadi mainan kegemarannya...hehe. Aimy dapat tempat pertama tau dalam acara tu.. haha. Tapi menang atau tidak, hadiah sama kut semua yang masuk..hehe.

Aimy jer meraung menangis tak hingat, kawan-kawannya... Nabila dan Alisya.. menten cool beb! Paling cool Alisya laa.. tidur jer dia.. senang org nak bawa ke sana ke mari hahaha.. Krista menangis sesikit.. Tapi tak seteruk Aimy.. haha. Nampak Krista makin teguh berdiri dan berjalan dengan dipimpin satu tangan oleh sesiapa saja, dibanding aku bertemu pertama kali ketika mendaftarkan Aimy dulu.. wahh kagum.. subhanaAllah.. Dulu dipimpin saja dah menangis, di ajak bertatih lagi kuat tangisnya. Kata Mrs Sunny, dulu merekut jer badannya sepanjang hari.. sekarang boleh tegak dah.. SubhanaAllah!

Acara akhir, pemberian medal untuk semua yang terlibat. Masa ni Aimy tidur sudahhh haha. Penat menangis. Tapi tersedar bila Mrs Sunny kalungkan medal tu. Terus terjaga. Siap suka laks bila ayahnya dukung bersama medal yang diterima. Ayah suruh adik gigit medal tu! hahaha.

Grand juga majlis sukan yang dianjurkan oleh IMC ni.. Penaja hebat².. Teringat dulu Mrs Sunny cakap, ada sorang 'Dato' juga sponsor.. agaknya Dato yang datang hari tu kut hehe. Paling aku suka dapat minum MILO dari Van Milo... hahahhaa.. ngalah bebudak.. memang mak budak ni over sket bab air milo dari van ni. Mana taknya sedapnya lain macam hahaha. Sejak sekolah rendah memang ku tunggu van Milo haha.

Apa pun memang meriah. Seronok kami walau Aimy melalak menangis tak hingat hahaha. Hilang penat sesat mencari Gymnasium 2, Majlis Sukan Negara pepagi hahaha.. (cik abg aku la tu, tak nak dengar aku cakap suh terus sampai belakang.. huh! hahahhaa)

Kakak-kakak seronok bila dapat minum milo, dapat minum air twister/tropicana dan paling seronok bila dapat door gift (yg diberi masa balik) barangan alat tulis dari Twister..haha. Sabor jer la.. Kalau tak Alesha asyik tanya bila nak habis. Adani tak heran, dia tau nak rayau satu gymnasium. Pastu merata dia melompat dan berlari haha.

Sebelum ada yang bertanya, nak bagitahu.. Aimy tak pakai cermin mata sebab teacher dia lupa nak masukkan dalam bag sekolah dia Jumaat sebelumnya. Pagi Sabtu tu baru dapat tanya, Teacher Shyla pun tak perasan cermin mata aimy tiada dalam bag. Mungkin dalam kelas kut katanya.. hmm harapnya janganlah hilang huhu.

Tiba-tiba teringat ayat yang dikeluarkan Alesha semasa dalam gimnasium itu; "ramainya orang istimewa ya ibu".. ni antara ayat-ayat yang menunjukkan dia sebagai kakak sulung yang makin faham erti ISTIMEWA yang dimiliki adiknya. Banyak ayat-ayatnya sebelum ini dah mula menunjukkan dia amat mengerti maksud dan erti 'adik istimewa'. Terharu aku.. Allah berikan aku keluarga yang amat memahami.

Apa pun, aku memang melayan diri dan fikiran ketika dalam gimnasium itu Sabtu lalu. Melihat setiap anak dan individu yang bergelar istimewa - SubhanAllah begitu besar dan lengkap ciptaan Allah swt, melihat ibu bapa dan para guru, pelatih serta sukarelawan yang aktif ke sana sini membantu menjayakan majlis - begitu Allah berikan mereka kemulian hati dan sifat terpuji yang tidak semua miliki , melihat para jemputan yang juga merupakan penaja dan penyumbang kepada merealisasikan acara sukan yang disertai oleh 7 pusat latihan insan istimewa - ya Allah betapa diri kalian tidak berkira dengan harta benda yang kalian ada.. Kalian memiliki hati yang besar! Sesungguhnya satu kehidupan yang begitu luas boleh didapati dari satu dewan/gimnasium tersebut.. Betapa hebatnya kejadian Allah.. SubhanaAllah...!!


Published with Blogger-droid v1.7.4

1 ulasan:

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular