Khamis, 13 Oktober 2011

Betul ke?






Hmmm sejak dua menjak ni, asyik sakit sana sini. Paling ketara asyik pening/berdenyut kepala dan perut asyik pedih saja. Aduhai dah tua kut... penyakit dah mula kasi isyarat haha. Paling tak best, dah tak boleh makan pedas atau terlalu banyak rempah ratus yang panas/pedas...sure 'cerryberry' hihi. Kata doctor, gastrik dah kuat.. huhu.. Tu laa...tak jaga waktu makan aku ni.. hmmm.

Paling menakutkan bila cek tekanan darah, tinggi tu! 149/91... aikk tak pernah ni setinggi gini. Selalunya aku ni rendah tekanan adalah. Kurang darah merah aku ni. (Aku tak reti baca hal tekanan darah ni benarnya haha). Tempohari ada sekali masa aku baru balik hospital masa Aimy warded di HKL. Tapi masa tu tak tinggi mana. Dalam 139 tak salah yg atas, yg bawah lupa. Doctor kata cam haritu kut, penat, stress, dan paling utama KURANG TIDUR. Huhu memang la kurang tidur doktor... dah anak saya asyik terkejut dalam tidurnya. Boleh kata selang 10-30 minit.. Dah la ibunya mudah terjaga. Asyiklah terjaga. Kadang sampai susah nak tidur semula huhu. Siang mengantuk tahap tertinggi..sampai tersengguk ke meja kepala hahaha. Aimy ni dah jam 5-6 pagi baru nyenyak senyenyaknya. Sebelum tu... aduhaii asyik terkejut. Kadang jer dia akan ok sampai pagi, cuma terkejut sekali dua gitu. Aku tak pasti kenapa.. risau juga. Terbaca di facebook group Super Mum Angel tu, ada yang kata tersentak-sentak tu sejenis sawan. Tapi Aimy waktu tidur jer, waktu lain takde.. bukan sawan kut ek? WaAllhualam.

Tapi doktor siap bagi kad appoinment suruh datang semula hari ini untuk cek tekanan darah (aku ke klinik isnin lepas). Hai janganlah tinggi lagi, sebab memang aku belum cukup tidur..

Lagi satu, semakin lama semakin kerap dan teruk aku kena 'cramp'. Kalau dulu kaki sahaja, sekarang tangan, belikat dan pinggang pun leh cramp hahaha. Nampak benor kurang kalsium. Kena rajin semula minum susu ni. Dulu rajin minum susu segar yang beli dalam kotak tinggi atau botol tu. Tapi sejak naik harga dan banyak keperluan lain, dah mula culas meminumnya. Susu bancuh ada gak beli, omega, anlene.. tapi tak berapa rajin membancuh haha. Sudahnya doktor bagi pil kalsium. Jangan culas pula menelannya haha.

Alesha tengah minggu Peperiksaan Penggal Akhir sejak minggu lepas. Tak salah hari ni kertas terakhir. Harapnya dia berjaya mendapat yang terbaik dan peratusan meningkat...amin. Adani pun tengah menghadapi 'assessment' - peperiksaan tadika hehe. Harapnya Adani boleh kekalkan apa yang diperolehi pada semester pertama... aminnn. Eh sekolah Aimy pun ada assessment haha.. penilaian prestasi. Tapi tak sure Aimy terlibat ke tak..










Alhamdulillah cek BP kat klinik balik kerja semalam, 134/83. Syukur Alhamdulillah. Tu pun memang bagi aku cam tinggi lagi... sebab selalunya aku 120/80 jer.. Camne nak bagi cukup tidur ni.. Kata doktor, sebab cerry berry dan gastrik tu la buat BP aku naik. Betullah kata rakan sepejabat aku, kalau ada sakit berkaitan perut, memang potensi untuk BP naik amat mudah.


Semalam Aimy pun gi klinik sekali. Semua ubat dapat, complete set ! Mana tanya semua dah ada, demam, selsema, batuk, kahak.. cuma yang bagusnya..paru² dia CLEAR. Alhamdulillah. HUhu dah lama tak kena teruk gini.. kesian dia. Tapi memang tak berapa ok mood jadinya bila demam begini. Siang suhu tak tinggi sangat. Malam mula la mencanak. Tak boleh tidur aku dok lap Aimy dengan tuala basah. Tapi marah² dia. Dia pun tak nyenyak tidur lebih teruk dari biasa, sebab siap bangun duduk dan ngamok dan sambung tidur. Kesian Aimy.. dah la ibu tak cukup cuti, demam gini kena gak pergi sekolah huhu. Takpe dik, sok kita rest cecukup kat rumah ya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular