Rabu, 18 Januari 2012

Durian dating

Ya Allah kenapa tiba-tiba aku menyukai durian? Pelik betul..haha. Dalam bulan lepas tetiba aku teringin nak makan.. Dapat lak tu rezeki durian baru luruh masa balik ke kampung di Kuala Pilah haha..memang rezeki. Tapi aku belum layan banyak-banyak..paling banyak 2-3 ulas jer.Kelmarin cik abang dapat durian dari kawan pejabatnya. Sempat aku makan seulas. Paling best Adani..sakan dia makan dengan ayahnya.. Bersungguh! Alesha tak heran pun.. Agaknya dia macam aku tak suka dan tak minat makan durian dari kecil lagi..hehe.Jumaat lepas aku terpaksa cuti. Banyak urusan perlu diselesaikan segera. Hal JPJ, hal rumah dan bank.. Tu pun ada yang tak sempat kerana kami perlu menggunakan tiket tgv cinema yang aku dapat dari Nuffnang sebelum tarikhnya tamat pada 15 Januari. Maka berdatinglah aku dengan cik abang menonton wayang. Bila keputusan last minute begini, tak plan...baru perasan di panggung tiada cerita yang menarik. Tambahan kami mahukan tayangan paling awal iaitu dalam jam 11++ pagi. Sudahnya kami tonton 'Awakening'. Cerita best juga, kisah seram. Tapi plot cerita agak lambat.. Kami pula tak cukup tidur malam sebelum, tang hujung-hujung ada tersengguk kami hahaha. Masa meronda menunggu masa tayangan, aku terjumpa orang jual durian RAJA Kunyit.. Mak aii kuning gilerr! Paling terkejut tengok harganya...berapa ulas jer harga RM49.90!!! aduss..baik tak makan kalau aku hahhahaa.Apa pun alhamdulillah semua urusan dipermudahkan Allah.. Macam pertama kali je aku menjejakkan kaki ke JPJ Padang Jawa. Sebenarnya tak ada masalah pun dengan pengesahan kad pengenalan aku yang disahkan pesuruhjaya sumpah. Semua aku tanyakan apa yang staff di kaunter jpj Sitiawan katakan tidak boleh.. Huhu boleh sahaja selesai ikutkan..sabor jer la. Memang sengaja menyusahkan orang jer mereka tu..pelik! Nasib pergi dengan cik abang.. Mudah sikit seorang cari parking dan seorang beratur. Walau ramai, sekejap sahaja aku dah selesai urusanku. Mudah dan cepat..Cuma hal bank dan rumah tak boleh nak selesai lagi jumaat lepas. Minggu bila la pula nak selesaikan agaknya..huhu





















Published with Blogger-droid v2.0.3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular