Jumaat, 16 September 2011

Murah pun boleh

Kami beli mainan ni dari sebelum raya lagi di sebuah kedai mainan dalam bangunan Tesco Sitiawan. Tapi terlupa nak keluarkan dari kereta untuk diberi pada Aimy. Aku beli yang paling kecik kerana itu yang termurah. Mula aku terpandanh yang besar, kulihat harga.. Wah mahal juga. Raya perlu banyak duit, tak boleh membazir benda yang tak perlu. Tetapi disebabkan memang aku berhajat nak mencari mainan membina tower ini dek terbaca tips di blog watie baby genius bagi membina motorskil dan minda. Jadi bagai dicita ulam pucuk mendatanglah kan haha.

Nasib dalam aku merenung mainan itu..boleh terpandang yang kecil dan kecil lagi hingga harga yang aku rasakan kalau aimy campak buang pun aku tak ralat sangat haha. Dari harga yang besar tak salah lebih R50-60.. yang kecil sekali cuma RM3.90 haha. Murah bukan. Malah amat sesuai dengan tangan Aimy yang kecil. Lagi pula Aimy bermasalah motorhalus bukan motorkasar.

Mainan ini Aimy mula main di rumah bila kamk dah pulang ke rumah kami sendiri. Kiranya setelah seminggu lebih baru Aimy menerimanya haha. Tapi kagum aku jadinya..dari cubaan pertama dan kedua yang gagal..dalam cubaan ketiga dia terus berjaya buat mengikut arahan dan cara yang betul. Kalau dulu..sesilap ditonggeng, digigit, dicampak atau diketuk-ketuk saja mainan sebegitu. Dulu mainan sebegini memang ada di rumah. Pernahku belikan untuk alesha dulu. Tapi entah ke mana disimpan dek ayahnya. Memang jadi tak boleh main si anak bila ayah menyimpan segalanya dalam store haha. Tak mahu bersepah punya pasal! Sabar jerlah kan haha. Tu yang bila nak beli takut membazir sangat. Jadi carilah yang murah-murah asalkan ada hasilnya.

Alhamdulillah syukur memang nampak perkembangan Aimy makin laju. Dengan emosinya dah pelbagai. Faham apa kita perkatakan tu dah lama.. Tapi interaksi dari dia tu yang dah bertambah gaya haha. Syukur alhamdulillah.

Dalam video tersebut, memang tak kelihatan dia berjaya memasukkan semua. Bukan kerana apa, dia lebih berminat dengan kamera/handphone aku ketika mengambil gambar dia. Mana tak hilang fokus dengan apa sedang dilakukan haha. Nak tengok dia berjaya masukkan semua kena tiada kamera dan mood yang segar. Ni dia dah mengantuk aku ajak main sambil belajar lagi..gitulah gayanya hahaha.

Sekarang Aimy kuat merengek dan menangis jenis meraung.. Mengamok! Bingit telinga dengar. Risau juga tengok. Kenapa boleh bertukar sikap. Belajar dari orang ke.. Hmmm.. Entahlah. Harapnya selepas ini dia back to normal. Memang lain macam dia selepas balik raya. Tidur dan rehat tak cukup agaknya. Jalan jauh, travel, waktu tidur yang dah jadi terlewat, timing lari la tu hehe. jenuh gak nak balik asal. Harapnya begitu sajalah. Takde benda atau sakit yang mengganggu..amin.

Published with Blogger-droid v1.7.4

2 ulasan:

  1. Wahhh..comel jer dia dah pandai main.Aimy, aisya nak tumpang main gak boleh?hihihi..
    Murah pun xper kak, janji benefit yang dia dapat dari alat permainan tuh.

    BalasPadam
  2. Jom main sama Aimy Aisya.. sure best kan hehe.

    Betul tu ayu.. tak kisah la murah dan tak berkualiti pun.. asalkan hasilnya amat berkualiti.. Alhamdulillah.

    BalasPadam

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular