Isnin, 22 Ogos 2011

Meningkat!

Dah 10 hari catatan aku ni bertapa dalam Draft. Sibuk ajer aku ni, entah apa yang disebukkan. Tiada masa nak menyambung cerita hehe.

Ku publish juga walau belum upload gambar videonya hehe



Rabu 10 Ogos lepas Aimy ada appoinment di HUKM untuk speech therapy dan CDC (Child Development Centre). Kebetulan Adani batuk teruk pagi tu, dia merayu pada aku untuk tidak ke tadika, nak duduk nursery jer katanya.. dia tak larat. Memang nampak gayanya macam nak kena attack asthma lagi, dengan leher yang menjadi pendek, dengan batuk yang amat kerap. Tapi selepas diberi ubat, nampak lebih mudah untuk dia bernafas dan kurang kedengaran batuknya. Jadi Adani pun mengikut kami ke HUKM.

Dalam bilik speech, Aimy diganggu konsentrasi oleh kakaknya.. Sibuk dia nak join kakaknya main. Sabor jer la.. Puas pesan dengan Adani, jangan bising atau ganggu adik, tapi biasalahkan.. budak-budak.. sekejap jer ok. Pastu buat lagi.

Masa menunggu di CDC terlalu lama, sampai Aimy bosan dan meragam. Kata appoinment kul 11 pagi.. tapi 11.45 baru dipanggil.. tu pun dibuat survey perkembangan Aimy dulu. Apa pun syukur alhamdulillah, dari pengiraan yang nurse tu buat, perkembangan Aimy bagus.. sekarang perkembangan dirinya tiada lagi yang di bawah 1 tahun. Semuanya telah meningkat.. hampir jugalah dengan umurnya.. dalam 1 tahun 8 bulan gitu paling maksima dan minima umur 1 tahun. Alhamdulillah.. Selesai di interview untuk survey tersebut, kami kembali menunggu untuk berjumpa doktor. Tunggu dalam 20 minit tak salah, baru dipanggil. Doktor gembira dengan perkembangan Aimy.. dia soal macam-macam. Dia tanya dah pergi ke EIP Centre yang dia cadangkan, bagitahu laa masalah yg kami hadapi masa mencari. Tapi tak mengapa, Aimy dah pergi IMC... so katanya bagus! tak kisah laa swasta ke kerajaan ke.. asalkan Aimy diberi didikan integrasi awalan.

Seronok dan bersyukur dengan kenyataan doktor. Harapnya Aimy boleh berkembang maju kelak.

19 Ogos, sekali lagi ke HUKM. Kali ni terapi Cara kerja dan Fisio pula. Wah kali ni memang aku bangga dan syok abis bila Aimy menunjukkan memang dia BOLEH BUAT!! Siap amik video aku haha.. Walau pakai henpon aku yang dah agak nak king kong tu, tapi jadilah buat kenangan. Nanti aku try upload dalam entri ni.. Syukur Alhamdulillah..

Kerap pula bila ada appointment Aimy, Adani ikut sekali sementelah dia pun ada appoinment dengan pakar kanak² di KPJ Selangor. Semua berkaitan masalah asthma-nya.. huhu. 19 Ogos tu juga dengan keadaan aku keacunan makanan.. aku pergi merata haha. Jumpa Datuk Dr Zul yang suka senyum manis tu amat menenangkan hati..hehe. Hmm nampak gayanya kali ini Adani perlukan Aero Chamber inhaler seperti Aimy juga.. huhu. Alahai.. cian dia. Tapi tu laa, kadang tetiba saja ia menjadi. Kena serang. Tu yang payah. Asyik nak ke klinik, dapatkan nebuelizer. .. huhu. Apa pun harapnya Adani cepat ok, dan tak akan berulang pada masa akan datang. Teringat masa aku baya dia dulu.. memang sama la lebih kurang sakitnya huhu.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular