Sabtu, 18 Disember 2010

Fisio dan Pertuturan; Perpustakaan dan Muzium

8 December lepas ada 2 appoinment @HUKM.. Fisio dan pertuturan.
Inilah pertama kali ibu berani bawa kamera dan ambil gambar. Tu pun hanya sempat dalam kelas fisio jer.

Kelas fisio untuk Aimy hari ini agak bagus berbanding lepas-lepas. Mahu bekerjasama sedikit kiranya..hehe. Mungkin sebba ini kelas pertama, berbanding sebelum.. asyik fisio dapat selepas kelas pertuturan. CIkgu Aimy puji Aimy dah boleh stabil duduk, dah boleh meragas/memanjat dengan memaut.. boleh berdiri sekejap. Tapi merangkak, masih 2-3 hayun dan malas... hehe. Cikgu beriya nak ajar Aimy merangkak juga.. nak bagi kuat lutut katanya. Tapi macam dalam gambar di bawah ni laa jadinya.. Akhirnya dia lebih berminta nak gigit floor mat dan asyik dengan struktur floor mat yang bergelombang tu haha. Sudah la masa datang dia begitu 'asyik' merenung cermin di sekeliling dinding. Seronok sangat tengok cermin.. sampai cermin pun nak dijilat hehe








Itu keceriaan di kelas fisio. Bila beralih ke kelas pertuturan.. dia dah macam kurang nak kerjasama. Masa Cikgu Lina ajak main 'bubble' dia sangat teruja sampai terhayun rancak kaki dan tangan hehe. Tapi selepas itu dia mula dah boring. Bagi minum susu (dah ala minta susu dah), sakan dia menyonyot macam lapar dan ngantuk sangat haha. Yerlah tidur lewat, penat berjalan semalam. Sudahnya ibu hanya mendengar cikgu Lina memberi tips dan cara nak mengukur apa yang Aimy telah boleh dalam pertuturan. Hmm agak payah benarnya... hmm akan cuba...pasti. InsyaAllah

Tapi memang sekarang Aimy rancak mengeluarkan suaranya. KAdang dia merungut sendirian.. so cute!! Aku suka dengar haha. KAdang tu kuat dia bagai menyatakan suatu. Nak orang faham kehendak dia. KAdang tu memanggil kita sampai kita ambil dukung dia. Tapi aku rasa dah lama dia tak sebut "buuuu...." alahai napa yer.. tapi sekarang dah pandai sesikit bunyi aiiiyyaaah hehe

Ikutkan aku ras anak half day hari ni. Tapi malas pula. Entah kenapa lesu rasa badan. Terlelap aku di depan tv selepas Aimy juga tidur. Cik abang dah lama ke pejabat semula. Terjaga sebab teringat tak solat zohor. Terus solat dan ajak 2 anak dara ku yang tak reti-reti diam tu ke perpustakaan. Menjerit keseronokkan mereka. Tak sabar, terus mandi bertukar baju. Sempat aku makan dan solat sementara mereka bersiap. Tapi lama pula mereka menunggu aku kekekke. Belum pukul 3 dah gerak Perpustakaan Awam Shah Alam. Telah sekian lama tak pergi, ingat-ingat lupa aku di mana. Tapi aku rasa cam ada Muzium juga sebangunan dengannya.

Alhamdulillah sampai dengan jayanya tanpa sesat hehe. Masuk, tengok sana sini. MAsuk bahagian kanak-kanak. Ajak mereka lepak kerusi meja paling belakang. Suruh mereka cari sendiri buku mereka hendak sementara aku mengisi borang pendaftaran keahlian. Selesai borang diisi, ke hadapan semula ke kaunter pendaftaran. Kena bagi IC aku dan 20 sen setiap pendaftaran (sebagai bayaran potostat IC aku untuk setiap borang). Sekali dah selesai, teringat pula aku sendiri rasanya belum daftar di sini. tapi macam pernah. Isi jer lah borang. Bila disemak memang aku belum pernah jadi ahli di PASA... di Perpustakaan Awam Negara ya pasti.

Alahai tak boleh lama kami di dalam. Allergic jadi masing-masing. Dengan Alesha dan Adani bersin-bersin... dan aku tiba-tiba jadi selsema.. Cepat-cepat ambil buku mereka suka, ambil kad ahli yang telah siap di kaunter pendaftaran, dan terus pinjam hehe. ^ buah buku jer kami pinjam. Guna kad Alesha dan Adani. Aku malas pinjam. Aku tak dapat kad, kerana IC yang menjadi kad ahli bagi kategori dewasa di perpustakaan tersebut.







Di perpustakaan pun sempat mereka bergaduh kerana berebut buku!




Keluar perpustakaan, tengok jam masih awal. Aku ajak mereka ke Muzium di sebelah sahaja. Tiada bayaran dikenakan. Bagus... layann kami 3 beranak masuk ke dalam terjah sana sini. Awal tu agak lain macam gak rasa. Dah lah sunyi tak ramai pengunjung... Tapi makin lama makin ok.


















Ini di bahagian Sejarah Islam.
Ini antara barangan yang mempunyai tulisan ALLAH dan dikira salah dan menghina.


Apa pun puas hati dan happy masa tak terbuang begitu saja.. yang penting anak-anak happy!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular