Isnin, 11 Oktober 2010

Ibu-ibu.. bapa-bapa..

Haa itu benarnya antara skrip lagu dangdut 'tak laku' ke apa ntah.. haha. Sejak sepupu menyanyi masa sesi karaoke kenduri kahwin adiknya.. anak-anak yang sebelum ini memang dah rajin nyanyi lagu ni, makin galak pula menyanyi haha. Sebelum ni, ntah mana mereka selalu dengar.. di TV agaknya.. Sampai sibuk adani pun nak berkaraoke tapi tak dapat haha.

6 Oktober 2010

Agak terlewat sampai. Temujanji jam 8, kami lewat 15min huhu. 8.20 baru masuk. Aimy ceria masa sesi terapi Cara Kerja. Agaknya dia suka dengan individu-individu yang ada dalam bilik terapi tu. Semuanya berjalan lancar dan seronok.. Cara Aimy bangun dari duduk tak berapa betul. Kemudian Aimy digalakkan bermain mengalih barang, melontar bola dan memegang barang dengan betul. Tak begitu lama di Cara Kerja. Jam 9 dah keluar.

Kami dah daftar untuk sesi fisio jam 9.30 pagi. Tapi dek kerana diminta oleh Doktor untuk mengambil urine dan darah juga utk IMR.. kami terpaksa akur. Pergi ke ting 4 wad paedetrik/thalasemia. Sungguh mesra dan bagus layanan di sini. Cepat pula tu dah dipanggil masuk ke bilik prosedur. Lama sungguh prosedur berjalan. Sampai naik risau aku yang menunggu di luar. Dari Aimy menangis sekuat hati, sampai lemah suaranya. Cuak juga aku.. tapi 'control' hehe. Kalau ada sesuatu, tentu mereka maklumkan. Selepas 35 minit baru Aimy keluar, kata nurse mereka hanya dapat terlalu sedikit urine. Darah dah berjaya diambil. Jadi kena tunggu lagi..tiub belum dicabutkan. Tapi kerana dia dah mengamuk.. Aimy dibiar dalam pegangan kami sambil menunggu urine masuk ke dalam kantung bertiub.

Jam hampir menunjukkan pukul 10 pagi. Kami decide cik abang perlu ke jabatan fisioterapi untuk memaklumkan prosedur pengambilan urine belum selesai. Akhirnya sesi fisioterapi terpaksa dibatalkan dan ditunda ke bulan hadapan (wahh lamanya!!). Bayaran yang telah dibayar pun kira dibawa ke hadapan. Tunggu punya tunggu.. akhirnya dapat sikit sahaja lagi urine. Aimy tak mahu kencing, minum pun tak mahu. MAcam dia tak mahu dipaksa-paksa. Akhirnya dapatlah 4ml. Cukuplah kut untuk IMR kata nurse tu. Sebelum balik kami diberi souvenir dari sponsor yang melawat bilik mainan di wad paedetric 4 tersebut hehe. Rezeki..hehe.

09 Oktober 2010
Kami ke majlis resepsi perkahwinan sepupu cik abang di Kg Pengantin, Setapak. Majlis di dewan khas dan sungguh gah..!! Ada Fasha Sanda dan Jejai lagik sebagai tetamu mereka. Mc laks Omar Abdullah.. hmm beginilah kalau orang berada-ada.. sungguh meriah majlis perkahwinan.. macam majlis persandingan kayangan Angkasawan Negara juga layaknya hehe. Apa pun Alhamdulillah semua berjalan lancar.. TAHNIAH buat Shasha dan Firdaus.

10 Oktober 2010
Pagar dah bertukar putih??!! haha

11 Oktober 2010
Temujanji dengan Audiologist di Jabatan Tekak, Mulut dan Telinga di tingkat 1 HUKM. Ketika menunggu, sempat berbual dengan ibu pesakit dari Johor. Kesian aku melihat anak lelakinya. Umur 9 tahun, tapi duduk dalam stroller. Dengan badan yang kecil, kulit saja...isi badan tiada. Dengan pergerakan terbatas.. aduhaii.. berat mata memandang.. Rupanya ia juga ada GDD. Ada masalah tekak sempit sebab tu susah nak makan, asyik muntah. Kemudian tiada lubang telinga sebelah kanan. Sebab tu mereka ke HUKM dan melakukan pembedahan di situ. Kiranya tadi mereka follow-up dan test pendengaran. Berat lagi dugaan orang.. hmmm...

Tak berapa lama selepas budak lelaki tersebut dipanggil masuk, kami pula. Aimy mulanya ok memberi respon dan kerjasama. Assessment mendengar bunyi dan melihat lampu ada patung mickey, spongebob etc dalamnya. Tapi kemudian dia marah bila nurse hendak memasukkan earphone ke telinganya. Nampak gaya kena buat ujian tidur juga kata audiologist. Tadi mereka nak terus buat. Tapi dah Aimy selsema masih teruk, terpaksa tunggu bulan hadapan. Alahai, kalau tak selsema kan terus sekali jer kan.. hmm ada hikmah dariNYA...

Selesai di Jab Audio, terus menuju balik. Singgah sebentar di CDC menghantar borang JKM.

Panasnya hari.. aku tak berapa sihat seminggu ni.. asyik sakit kepala. Semalam teruk aku macam termual dan tersedak.. sampai cam perit menyucuk di dada. Migrain juga agaknya.. aduhai.. kenapa agaknya. Harap tak ada apa laa.. sebab aku memang malas nak periksa di klinik kekekeke.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular