Khamis, 13 Mei 2010

NAk cutTiiiiiiiiiiii!!

Penatnyaaa aku...!!! Stressnyaaaa aku..!! Aku bukan tak suka apa-apa, aku tak dimarah atau ditekan sesiapa.. Tapi kerja aku, hidup aku.. aduhai.. serabut!! Rasa nak cuti.. gi vacation ke.. gi white water rafting ke.. gi dating ke..haha. Hmmm..Aduhai... Aduhai... Tapi nak cuti pun boleh buat aku stress.. Macam-macam fikir bila terniat nak cuti. Sudahnya tak jadi ambil cuti.. huhu. Nak berjalan? Duit pula yang menyerabutkan kepala aku... Sudahnya?? LAyanNnnnzzzzzzz jer laa apa yang tiba.. hadappppp!! hahahha..

KAdang rasa nak jerit jer.. Tapi apakan daya, aku tak reti begitu.. huhu. Apa nak buat ek?? Nak tidur lelama kut.. kasi hilang penat. Tapi kang lesu pula terlebih tidur haha.

Kadang-kadang aku diam memerhatikan kehidupan orang lain.. hidup senang, bagai tiada masalah.. Anak-anak semua ok dan sihat, kerjaya terjamin, kewangan amat stabil, keseronokan dan kepuasan diri tercapai.. bebas dalam dunianya sendiri.. Aku tak tahu mengapa aku rasa terpenjara dalam diri aku.. nak buat ini tak boleh, nak itu tak dapat, nak ini nanti dulu, semuanya perlu banyak fikir.. banyak timbangtara, banyak persepsi perlu dilihat dan dikaji..

Aku lihat gambar anak orang duduk dan berjalan aku boleh mengalir air mata, aku dengar orang lain berseronok membelanjakan duit tanpa perlu fikir apa-apa aku sayu, aku menatap gambar kawan-kawan yang pulang dari bercuti dan trip xpdc mereka berjaya berjurai air mata aku.. Kenapa aku??? Aku tak iri hati.. apatah lagi berdengki... Tidakkkk!! Tapi entahlah.. kadang tak semena-mena aku akan menangis sepuasnya.. Aku juga manusia.. Terkadang terlalu kuat dan terlalu bersemangat tidak terdaya juga aku menahan air mata ini dari mengalir laju..

Aku ingin menjadi seperti mereka yang sentiasa gembira dan tersenyum.. Aku memang positif dalam hidup.. Tapi aku penat.. penat sangat.. ! Terlalu penat..!

Aimy batuk semula. Tak tahu laa makin ok ke makin apa ke.. tapi masih in control. Adani penuh ruam aczema di belakang badan dan leher. Asyik laa suruh digaru. Alesha pula gigi kacip nak tumbuh berlapis, kemudian ada pula gusi yang bengkak pada geraham kecil. Tadi siang buatkan appoinment dentist untuk dia. Tapi paling awal yang dapat hari selasa minggu depan.. aduhai lamanya.

Pagi tadi aku ke Sek Keb Seksyen 20. Nak kena sahkan laks dah aku gatai buat pendafatran online walau dah daftar manual bulan mac tahun lepas. Tapi tu laa, dah cakap dan tanya. Mula mereka kata tak perlu datang sah atau buat online pun.. Sebab dah cop pun kat belakang surat beranak Alesha. Tapi entah apa laa tu sebabnya nak suruh aku datang segera gak bawa semua dokumen yang perlu beserta sampul surat bersetem dan beralamat sendiri.

Tempohari sibukkan hal claim hospital Aimy, ke DEMC ulang alik. Masalah pula pejabat aku sekarang ni bab claim medical.. rimas aku dibuatnya. Kemudian hal penghantaran duit bibik pada suaminya di Medan pula bermasalah. Sebab nama suaminya seperti nama yang disenarai hitamkan oleh kerajaan indonesia untuk menerima duit dari Malaysia. Ini mesti hal nama sama ngan 'terrorist' yang mengebom sana sini di sana hehe.

Asyik laa kena bergegas ke sana ke mari terutama lunch hour. Mana laa aku tak penat.. Dah laa sebelum tu sibuk juga dengan hal ambil semula bibik, pergi balai polis sampai 4 kali, imigresen 5 kali, hal itu hal ini pasal dia.. Nasiblah semua dah selesai walau pada awalnya ada masalah semasa nak menghidupkan semula permitnya yang dah terbatal. Hal passport dia lagi, ada pada sindiket/agen.

Tapi apa yang PASTI, semuanya memberi aku pengalaman dan pengajaran. Hidup ini bukan senang nak senang, bukan mudah nak tenang, bukan dapat semua yang dikehendaki, bukan sentiasa kita jumpa jaya, yang penting.. ikhlas dalam menempuh segalanya.. insyaAllah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Letakkan apa jua rasa hatimu terhadap tulisanku

Catatan Popular